(tib. dbang bskur, ejt. vang kur, vagy vang, szkt. abhiséka)
A beavatás az elsô lépés, hogy közelebb kerüljünk a megvilágosodáshoz a Gyémánt úton, azáltal, hogy beavatás közben egy, vagy több buddhaaspektussal való azonosulást gyakorlati szinten elsajátítjuk. A beavatás elôtt általában felkészükési folyamat zajlik, eközben különbözô szertartásokat hajtanak végre, és a beavatáshoz szükséges áldozati dolgokat készítik elô. Az áldozatok általában inkább felajánlások, melyek a az 5 elemet jelképezik, és elkészítik a beavatásban részt vevô buddhák, bódhiszattvák alakjait is általában tésztából (gtor ma). A beavatás központi része gyakorlatilag egy vezett meditáció, tardicionális formában melyet egy képzett mester, vagy tanító vezet. Végül pedig mindenki, aki a beavatáson részt vett, áldásban részesül, és cog-ot ('tshog) kap, ami egy kis darab étel és az áldást ilyen módon is jelképezi és átviszi.
Ahhoz, hogy egy gyakorlatot teljes mértékben végezhessünk, három dolgnak kell teljesülni (dbang lung khrid):
- beavatás (dbang bskur (ejt. vang kur, vagy vang), abhisheka),
- szóbeli engedély a gyakorlásra a tanítótól, vagy gurutól (lung bstan (ejt. lung), ágama),
- szóbeli magyarázat (khrid (ejt. tri), upadesha)
A beavatások mindig egy autentikus tanítótól kell jöjjenek, egy igazi megvalósítótól aki rendelkezik a tudat természetének ismeretével. Ezt a tapasztalatot adja át a beavatás során amikor tudatunkat egy Buddha aspektussal vagy egy Láma formájával kapcsolja össze. A beavatás során tudatunk hétköznapi állapota annak megvilágosodott természetével olvad össze. Csak a nyitottságunktól függ, hogy mennyit fogadunk be a teljesség élményébôl. A beavatások során relatív szinten is elültetôdik tudatunk abszolút élménye, amely tovább erôsíthetô a kapott aspektuson való meditációval.
A beavatások nagyban segítik hétköznapi gyakorlásunkat, ezért is annyira javasoltak a buddhizmusban.
A beavatás az elsô lépés, hogy közelebb kerüljünk a megvilágosodáshoz a Gyémánt úton, azáltal, hogy beavatás közben egy, vagy több buddhaaspektussal való azonosulást gyakorlati szinten elsajátítjuk. A beavatás elôtt általában felkészükési folyamat zajlik, eközben különbözô szertartásokat hajtanak végre, és a beavatáshoz szükséges áldozati dolgokat készítik elô. Az áldozatok általában inkább felajánlások, melyek a az 5 elemet jelképezik, és elkészítik a beavatásban részt vevô buddhák, bódhiszattvák alakjait is általában tésztából (gtor ma). A beavatás központi része gyakorlatilag egy vezett meditáció, tardicionális formában melyet egy képzett mester, vagy tanító vezet. Végül pedig mindenki, aki a beavatáson részt vett, áldásban részesül, és cog-ot ('tshog) kap, ami egy kis darab étel és az áldást ilyen módon is jelképezi és átviszi.
Ahhoz, hogy egy gyakorlatot teljes mértékben végezhessünk, három dolgnak kell teljesülni (dbang lung khrid):
- beavatás (dbang bskur (ejt. vang kur, vagy vang), abhisheka),
- szóbeli engedély a gyakorlásra a tanítótól, vagy gurutól (lung bstan (ejt. lung), ágama),
- szóbeli magyarázat (khrid (ejt. tri), upadesha)
A beavatások mindig egy autentikus tanítótól kell jöjjenek, egy igazi megvalósítótól aki rendelkezik a tudat természetének ismeretével. Ezt a tapasztalatot adja át a beavatás során amikor tudatunkat egy Buddha aspektussal vagy egy Láma formájával kapcsolja össze. A beavatás során tudatunk hétköznapi állapota annak megvilágosodott természetével olvad össze. Csak a nyitottságunktól függ, hogy mennyit fogadunk be a teljesség élményébôl. A beavatások során relatív szinten is elültetôdik tudatunk abszolút élménye, amely tovább erôsíthetô a kapott aspektuson való meditációval.
A beavatások nagyban segítik hétköznapi gyakorlásunkat, ezért is annyira javasoltak a buddhizmusban.
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése